Sunday, July 6, 2008

San Francisco, baby.

Jag har längtat hem till havet. Fastän ja rest till andra sidan jordklotet så var det samma gamla frihetskänsla som infann sig. Jag kutade som hund till vågorna och snubblade i sanden. Precis som jag gjorde på mellanlandningsflygplatsen i North Carolina. Sprang mellan gaterna för den som vanligt misstänksamma tullpersonalen tyckte sig ha hittat något suspekt med alla tyskar framför mig i kön. Nästan framme kommer jag i obalans med mitt välfyllda handbagage och har en stappelsträcka på kanske 20 meter innan jag landar - raklång - på ansiktet. Var tvungen att ligga så ett tag på heltäckningsmattan och skratta åt mig själv och att det inte ens gjorde ont.
- How are you, miss?
- Alltså I´m fine.
Nu är jag alltså här på västkusten, dricker kaffe i pappersmugg. 
Åker Jaguar fort upp och ner för 180-graders backar i missmatchande alltid fuktiga kläder. Vädret är förädiskt och perfekt. 
Har hittat två par skor i en soptunna, svarta och beigea, snyggast är att ha en av varje.

No comments: