Tuesday, July 8, 2008

Miss Alabama Worley is going to Vegas

Idag har jag pedikyrerat mig. En liten asiat har filat, målat oceanblåa naglar och allmänt snyggat till min tassar. Därefter har jag förstört skönheten med att springa på stranden i nyinköpta hawaii-hot pants - bra ord och plockat upp maneter med tårna. Nu sitter vi och väntar på delivery-sushi och ritar spelkortstatueringar på varandras armar. Måns får diamanter och jag får ruter räv. Imorgon är det roadtrip till Las Vegas, Nevada som  gäller. Vi har inhandlat en grandios matsäck på Safeway för att vara säkra på att hålla sams hela vägen, eftersom alla i sällskapet lider av blodsockerraseri. Vi kommer, om skogsbränderna tillåter ta vägen över Big sur och doppa fötterna i beatnicvatten, sen vidare mot öknen där jag ska få provköra Jaguaren, övernatta på sjavigt motell och sen in i glittret. Livet leker med andra ord.

No comments: