Sunday, January 20, 2008

You are my favorite mistake

C och jag har legat i soffan. Hon har liksom fått mig att förstå hur fint det är att bli äldre. Hon säger det bara gör ont att det inte är kul alls, men det hörs på rösten att hon vet att hon har lite fel.
Obi van, ibland är till och med du är en för ung själ för att förstå hur tillfredställande det känns att inse sin egen begränsning. Den som definerar en. "The sky is the limit" sägs det. Fatta hur jobbigt det jävla ordspråket skulle vara om man inte hade någon himmel att sikta på, va.
Mitt hjärta växer varje dag jag tänker på alla bra jag träffat, alla omvägar och märkliga vändor som gjort att jag träffat just dem istället för idioterna. Uppenbarligen. Du har stärkt mig, C, vilket är mer än vad många andra kvinnor gjort , då jag är livrädd för dem oftast, så att säga.

No comments: