Friday, January 4, 2008

Fienden 1 : Vintern 2008

Det har blivit hemskt. För bara några dagar sedan, på förra årssidan var allt perfekt. Jag hoppsade till mitt fantastiska jobb, gick på de roligaste festerna med mina bästa vänner och inte gjorde det något att det var mörkt och kallt ute - det hade ju ändå redan vänt! En uppåtgående kurva alltså.
Men så BAM! Första Januari (med avsmak i rösten) och allt blir bara fel. Kläderna skaver, allt är tråkigt och det där mörkret äter sig in i kroppen och mitt hem.
Jag har haft den här förbannelsen vilande över varje års början sedan 1981 och igår räknade jag ut att jag alltid har varit med om en vinter mer än sommar hur jag än gör eller när jag än dör.

Trösten kom visserligen när min magiske vän lånade penna på indian garden och skrev ner en lista på vilka bra saker som kommer att hända mig under 2008, månad för månad.
I Januari ska jag bla hitta ett tecken på gatan som jag ska följa och i Februari ska två ädelstenar komma in i mitt liv.
På vägen hem såg jag tre kaniner på gångbanan.

No comments: