Monday, August 18, 2008

Sommarkatt sommarsorg

Hur sparar man den där underbara känslan av att allt är okej, den som man liksom badar i under sommarmånaderna?
Här ligger jag mot varm sand, kall havsbris med en dollarsedel i bikinin och jag skulle kunna stanna så jämt. Men - nu är det oundvikligen höst och jag hann inte ställa om mig till halsduk och tröja, till kaffe och macka, till klappa mjuk päls framför film. Jag fryser och beachtennis-skrattet har fastnat i halsen.
Därför ska jag överdosera. Det är ett bra recept för allt, går att applicera på kakbak, discodans, kärlek etc. Nu: Träffa Amanda och dansa på Västerbron, sen köpa kakmix (nej det är inte fusk) och baka muffins till tjock katt som faktiskt försöker muntra upp mig med syosamtal och sagofilm.

1 comment:

Izabella Englund said...

fem dagar kvar och sen kan du och jag leka oss igenom höstmörkret.