Monday, June 2, 2008

Sommarkatt

Jag skräpar omkring och har aldrig mått bättre. Hängmattan, cykeln, sängen och ibland även bilen utan tak, avlöser varandra.
Är helt blåslagen av tomma dansgolv och ensamdiscon, har ett plåster och och en knäskada.
Har varit på fel galleri och druckit röda och gula drinkar, gul var godast.
Två trettioårsfester på samma kväll.
Sovit, jobbat och sedan gått ut i samma kläder - tre dar i rad.
Just ja, blivit av med jobbet med en dags varsel.
Blivit upphånglad av 18 årig tjej och är därmed först in på nittiotalet.
Flaggat mig som sjömatrice genom Uppsalas gator med poliseskort.
Hållit hand kladdig av solskyddsfaktor 50+.
Fått reda på receptet för kärlek.
Startat schack-klubb.
Jag har fått en tankeläsartamaguotschi som visserligen inte kan klura ut snuskiga tankar utan kallar dem för candy bar och alcohol.
Kommit till samma livsinsikt, om att det alltid är nu och att man bara kan säga som det är, samtidigt som min alltför länge bortresta vän. Han är hemma nu.
Varit pinsam på Debasers uteservering och konstaterat med mitt sundaste förhållande och därtill landlord att kär ska man undvika att bli.
Det har med andra ord börjat nu. Äntligen.

No comments: